Me räägime täna tõejärgsest ühiskonnast. Õigem oleks vist rääkida võltsuudistest ja võltsist, mida pakutakse tõe pähe või võltsist, mida võetakse tõe pähe. Tegelikult on kõik kommentaarid subjektiivne tõde. Kes räägib asjast, mida ta ei tea, kes räägib asjast nii, et see oleks talle kasulik. Ekspertsus on muutunud harulduseks.
2008. aastal kirjutasin samal teemal.
Aune Past: veeb 2.0 ei ole midagi muud kui kaasaegne rahvaluule

Inimesed kardavad õelaid kommentaare ning seetõttu väldivad nad üha rohkem meediat ning suhtlevad teiste kanalite kaudu. Kui varem tehti pressiteade ajakirjanikele, kes selle tavaliselt tähelepanuta jätsid, siis nüüd koostatakse uudissõnum kliendile ja oma töötajale, koostööpartnerile ja seadusandjale, erialaorganisatsioonidele ja alles siis meediale. Vana, eeskätt meediale keskendunud suhtekorraldus on surnud. Olen sellele uutmoodi teatele otsinud sobivat terminit, aga pole veel leidnud – päris kindlasti ei ole see ju enam pressiteade.

Jutustused tulevad ühiskonda tagasi. Veeb 2.0 ei ole ka tegelikult mitte midagi muud kui postmodernistlik rahvaluule. Eestis ei ole enam avalikkust – meil on 1,3 miljonit avalikkust. Õnneks grupeeruvad need suuremateks tõlgendatavateks kogukondadeks.

Lihtsalt tuleb arvestada, et õige lugu ei teki minu arvutis, vaid inimeste teadvuses. Me elame imago-ühiskonnas, kus imaginaarne muutub vägagi reaalsuseks. Me suhtume organisatsioonidesse vastavalt nende imagole. Sa oled see, milline on sinu lugu.

Aga kui mõelda nii, et organisatsioon on draama ja bränd on lugu, siis peaks kogu ettevõtte kommunikatsioon koonduma üheks, ühendades nii turunduse kui suhtekorralduse. Traditsiooniline PR-tegevus ja seejärel klassikaline turundus praeguses mõistes kaovad.

Kokkuvõttes: oleme juba praegu jõudnud olukorda, kus suhtekorraldus ütleb, kuidas peaks olema organisatsioon juhitud, et avalikkus seda toetaks.

Aga me liigume üha kiiremini suhtekorralduse järgmisse, kognitiivsesse faasi, kus nii turundus kui suhtekorraldus on surnud ja integreeritud kommunikatsioon hakkab toimuma juhtkonna tasemel.

Suhtekorraldajatest ja turustajatest saavad täieõiguslikud firma tippjuhtkonna liikmed.

Õppejõud ja suhtekorraldaja Aune Past on Eesti üks staažikamaid selle ala spetsialiste, firma Past ja Partnerid asutaja.