Mulle meeldiks kirjutada heast suhtekorraldusest. Sest meie kommunikatsiooniinimesed on suhtekorralduses head. Aga sageli hea töö ei paista välja. Paistab hoopis veider või tegemata töö.
Millegipärast on viimasel ajal avamispidustused muutunud avalikuks söömiseks. Aga söövad vaid teenindajad. Mitte cateringi-inimesed, vaid need, kelle juurde avamispeole klient on kutsutud. Ma ei hakka siin nimetama, kus asi imestama pani, aga õpetuseks teistele ürituste korraldajatele kirjutan paarist juhtumist.
Suure ja ilusa kaubanduskeskuse avamine vaid kutsetega külalistele, head-paremat pakutakse juba parklast alates. Iga kaupmees ja teenindaja püüab külastajaid just enda juurde meelitada, ahvatledes erinevate trendijookide ja näksidega. Sisenen juuksurisalongi, sest üks küsimus vajab küsimist. Salongis on veidi rahvast, enamasti teenindajad ja mõned veel, kõrvalt tundub, et juttu ajavad sõbrannad. Vägagi sünnipäeva meeleolu. Aga kuna mul kinki pole, siis pidusse ei kutsuta, hääd-paremat ei pakuta. Mitte et seda mulle vaja oleks. Aga ürituse korraldaja peaks teenindajale teadvustama, miks seda pidu peetakse.
Ja kuidas tunneb ennast klient, kes üldises peomeeleolus sisse astub. Kui juba avamispidu annab sõnumi, et kliente siia segama küll ei oodata, siis on asi küll imelik. Kui näiteks juhtumisi ülemajalise suure peo sees korraldatakse oma pidu, siis oleks otstarbekas panna ka vastav silt “Erapidu” või “Pidu vaid meie kutsetega külalistele”.
Ja sama meeleolu copy+paste paari nädala pärast ühes tegutsevas kaubanduskeskuses uue kaupluse avamisel. Tordilaud, pooleldi näritud koogitükid, šampanja ja sõbrannalikud kõnekatked, sekka ka juttu, mis viitab lapselapse-vanaema suhetele. Kaupluse uksed on avatud, keegi kutseid ei küsi ja üldse on suurtes ruumides vaid mõned inimesed. Olen ainuke ostja. Saan oma kauba ja lahkun, möödudes täislödistatud koogilauast. Keskuse raadio kutsub justkülastatud kaupluse avamispeole. Et kooki ja jooki ja head hinnad.
Miks peaks klient sellistesse kohtadesse tagasi minema? Ei lähegi.
Küsi endalt enne iga üritust kolm lihtsat küsimust:
- Miks Sul (kliendil) seda üritust vaja on? Mida sa tahad selle üritusega ütelda?
- Kuidas Sa tahad, et Sinu (Sinu kliendi) kliendid ennast tunneksid?
- Mida Sa tahad, et Sinu (Sinu kliendi) kliendid teeksid?