Maineuuringu uued võimalused aitavad kommunikatsioonijuhtimist pisut Brüsseli ajale järele.

Marju Lauristin ( https://www.facebook.com/marjulauristin/ ) on SDE saadik Euroopa Parlamendis, sotsiaaldemokraatide ja demokraatide fraktsiooni aseesimees. Tallinnas Swedbanki (https://www.swedbank.ee/ ) klubis kõneldes, ütles Marju, et sõit Brüsselist Eestisse meenutab reisi ajamasinas. Kahjuks ajas tagasi.

Marjustin on alati öelnud otse ja keerutamata. Jäin mõtlema. Alguses ikka pisikesi mõtteid. Et mis on see väike samm maailmale ja suur samm minule, et ajamasinat hoopis teistpidi sõitma panna. Et olla Brüsseli ajas. Kahjuks ei aita siin iluoperatsioonid ega imekreemid. Võib-olla aitaksid, kui neid osataks ajule rakendada.
Alustasin sellest, et koristan iga päev ühe sahtli, kapi või riiuli. Et tarbetu ajamasinast välja saada. Tuli hakata tellima sagedasemat prügivedu, aga õhk muutub iga päevaga lahedamaks. Vanu asju vähemaks. Ja uusi ei tule õnneks palju peale, sest otsustasin juba kevadel, et algab võimalikult-vähe -oste aasta. Nii et ajamasinast on ballasti vähemaks saanud. Ja koristamise ajal saab mõte omatahtsi uidata.
Esimene mõte oli nime vahetada. Suhtekorraldusfirmast Past ja Partnerid saab Kommunikatsioonibüroo Past ja Partnerid. Miks? Sest see, mida kaasaegne büroo teeb, on kommunikatsiooni täisteenus uuringust strateegia loomiseni ja neuroturunduse kampaaniateni. Ehk nagu ütles kunagi Tartu Ülikooli Kommunikatsiooni Instituut: sõna loob maailma. Et siis õige sõna, mis kirjeldab seda, mida Past ja Partnerid kliendile tegelikult pakub. Kommunikatsioon.
Teine mõte oli, et tegelikult ju olemegi ajast ees. 2016. aasta suhtekorralduskonkursi eripreemia sisekommunikatsiooni alal saime NetGroupi (http://netgroup.ee/ee/) sisekommunikatsioonis uberit tehes (http://www.itpealinn.ee)
Jagamismajanduse mudelit kommunikatsioonijuhtimises pole senini vist keegi kasutanud.
Kolmas mõte oli knowledge triangle rakendamine suhtekorralduses ja mainekujunduses. See tähendab panustada kolmanda põlvkonna Imagomeetrile. Tegelikult on see hoopis rohkem, see on päris uus kuvandi mõõtmise vahend. Uuring, mis ei oleta, vaid mõõdab, uuring, mis ei küsi ainult teadvustatud hoiakute järele, vaid püüab kinni ka alateadvustatud assotsiatsioonid.
Minu isiklik ajamasin sai tulevikutuure juurde.

Aga see, millest Marju rääkis, annab riigi tasandil pikaks ajaks mõtlemist. Kus kännu taga meie tiiger kinni on.