Riigi mainekujundus algab ideest. Riigi puhul on toimiv mainekujundus üldrahvalik tegevus. Olen oma firmaga Past ja Partnerid uurinud Eesti mainekujunduskampaaniate mõju, samuti erinevate sündmuste mõju Eesti mainele. Meile tundub, et Eesti maine on midagi, mida võib mõne poliitiku loll jutt või mõne laulja kaunis esitlus kergesti muuta. Oleks see vaid nii. Riigi mainega on sama nagu Sinu enda mainega. Kui juhtub mõni piinlik äpardus, siis põed ja häbened, mõtled, et appi, mida teised nüüd minust mõtlevad. Ära mitte unistagi! Teised ei mõtle kogu aeg Sinule. Sinu äpardus või tegu hea on ammu unustatud, kuigi ise seda endale muudkui nina alla hõõrud. Teiste inimeste mõtetel on muudki teha. Ega pisiriigiga teistmoodi ole. Armas küll, aga peab kõvasti vaeva nägema, et üldse märgatud oleks.
Alustasime kunagi Welcome to Estoniaga. See ei olnud halb idee. Aga kommunikatsioon oli suunatud Eestist väljapoole ning ressursinappusest ei olnudki plaanis kõnetada oma inimesi. Nii nad siis tapsidki meie Ferdinandi, uups mainekampaania. Et ei armastanud neid sloganeid ega kasutanud neid logosid. Porisesid pidevalt kalli hinna pärast. See on eesliinil olijate saatus. Mu meelest on väga hea, et Eestil oli oma Welcome to Estonia kampaania. Saime kõik natuke targemaks.
Sel aastal tekitas elevust Peter Kentie. EST Tegelikult tekitasid elevust tema poolt välja öeldud kolm tähte. Need pole mitte kolm tähte idapoolsete naabrite tähenduses. Need kolm tähte oleme meie. EST. Ja olukord on seekord sootuks vastupidine. Sloganid ja lood on rahva poolt armsaks tunnistatud ja rahva seas naabritüdrukuna oma elu elama hakanud. Mulle meeldivad muhedad: olen SaarEST ja suitsulEST.
Kahjuks ei ole see lihtne ja vaimukas idee nüüd ametlikult parketikõlbulikuks tunnistatud. Ometi on mul hea meel, et meie, Eesti Suhtekorraldajate Liit, oleme ideele sõbraliku käepigistusega au andnud.

Eesti Suhtekorraldajate Liidu poolt välja antava Aasta Suhtekorraldaja 2016 auhinna saab hollandlane ja Eesti e-resident Peter Kentie, kes pakkus Eestile välja EST-brändikontseptsiooni.

“Peter Kentie EST-idee oma geniaalsuses ja lihtsuses pani lisaks Eesti turunduse-professionaalidele ka laiema ringi inimesi mõtlema Eesti kuvandi üle, kaasas paljusid ka konkreetsesse tegevusse ehk idee rakendamisse,” ütles Eesti Suhtekorraldajate Liidu president Aive Hiiepuu.

“EST-sõnaosaga katsetamisest ja uute sõnade leidmises on saanud põnev mäng. Sisuliselt lõi Eesti fänn Peter Kentie oma vabast ajast ja tasuta Eesti brändile vabavara,” lisas Hiiepuu.
Muhe lugu Peter Kentiest ka Memokraadis